Widzisz wiadomości wyszukane dla słów: Proces zarządzania zasobami ludzkimi





Temat: Rozwój zawodowy, doskonalenie kadr, szkolenia, awanse
I. Rozwój zawodowy a zarządzanie zasobami ludzkimi
1. Zarzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie

1.1. Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi
1.2. Modele i strategie zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Rola i podział kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie
1.4. Kształtowanie jako element zarządzania zasobami ludzkimi
1.5. Planowanie kadr
1.6. Pozyskiwanie kadry

2. Rozwój kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie
2.1. Składowe systemu rozwoju kadry
2.2. Ocena kadry
2.2.1. Rodzaje ocen i ich funkcje
2.2.2. Koncepcje oceny
2.2.3. Techniki oceny
2.2.4. Procedura oceny
2.2.5. Błędy oceny
2.3. Doskonalenie kadry
2.3.1. Pojęcie doskonalenia kadry
2.3.2. Procedura szkoleń
2.3.4. Metody i techniki doskonalenia
2.3.5. Doskonalenie organizacji
2.4. Przemieszczenia pracowników
2.5. Integrowanie kadr
2.6. Zarządzanie karierami
2.7. Kontrola i ocena rozwoju kadry w przedsiębiorstwie

II. Charakterystyka przedsiębiorstwa X
1. Geneza działalności i pozycja obecna spółki
2. Organizacja przedsiębiorstwa
3. Struktura zatrudnienia

III. Analiza systemu szkoleń i awansów pracowników X
1. Zarządzanie kadrami w X
1.1. Organizacja zarządzania kadrami
1.2. Proces kadrowy
1.3. Projekt „Kadra 2000”
2. Polityka szkoleniowa w X
2.1. Założenia polityki szkoleniowej w przedsiębiorstwie
2.2. Realizacja polityki szkoleniowej
3. Analiza systemu szkolenia i awansów pracowników w Segmencie Energetycznym
3.1. Założenia systemu
3.2 Charakterystyka etapów uczestnictwa w systemie





Temat: Analityczka/Analityk Operacyjny
Światowy lider w tworzeniu zaawansowanego oprogramowania najwyższej klasy poszukuje osoby na stanowisko:

Analityk operacyjny

Wymagania:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego
- znajomość jezyków: francuskiego, włoskiego lub niemieckiego mile widziana
- gotowość do podróży zagranicznych
- umiejętności organizacji pracy
- umiejętność analitycznego myślenia
- bardzo dobra znajomość pakietu MS Office

Oferujemy:
- codzienną styczność z językiem angielskim
- pracę w międzynarodowych zespołach
- atrakcyjne wynagrodzenie

Osoba na stanowisku analityk operacyjny będzie odpowiedzialna za:
- zarządzanie procesem tworzenia i aktualizacji projektów
- współpracą z działem finansowym w zakresie weryfikacji danych finansowych
- koordynacją współpracy z podwykonawcami
- wsparciem procesu zarządzania zasobami ludzkimi

CV wraz z listem motywacyjnym prosimy przesyłać mailem na adres praca@tt.com.pl z dopiskiem „AO /Łódź” w tytule maila





Temat: Zwolnienia w PKP Cargo
Wklejam to tutaj, bo dotyczy polityki kadrowej PKP Cargo, ale brzmi jak ponury żart:
---

W czołówce zarządzania zasobami ludzkimi znalazło się PKP Cargo

Laureatem X edycji Konkursu „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, organizowanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, został przewoźnik PKP CARGO. Tym samym doceniono strategię rozwojową spółki wraz z restrukturyzacją zatrudnienia.

Skomplikowany społecznie złożony proces jest realizowany w spółce od 2008 roku. Dzięki niemu firma przeprowadziła m.in. realokację 5,5 tys. pracowników służby trakcji do spółek pasażerskich Grupy PKP i reorganizację zatrudnienia w trakcie łączenia zakładów przewozów towarowych i zakładów taboru w nowe zakłady regionalne. Ze względu na nadwyżki zatrudnienia, oraz wyraźne objawy kryzysu w branżach generujących największy wolumen ładunków dla Spółki, wynegocjowano porozumienia z 15 związkami zawodowymi - sygnatariuszami PUZP i ZUZP. Po rozwiązaniu tych problemów spółka mogła rozpocząć kolejny etapu restrukturyzacji, polegający na przystosowaniu zatrudnienia do obecnych i przyszłych zadań. Część pracowników zaplecza została przeniesiona do nowo powstałych spółek naprawczych. Jak twierdzi przewoźnik, aktualnie w porozumieniu ze stroną społeczną trwa proces dalszej optymalizacji zatrudnienia.

źródło: PKP Cargo



Temat: newsy 2007
Nowy system informatyczny w Impelu

wnp.pl 14.05.2007 11:41

Grupa Impel, specjalizujących się w usługach outsourcingu dla przedsiębiorstw, podpisała umowę licencyjną z firmą SAP, rozpoczynając tym samym prace nad wdrażaniem zintegrowanego systemu informatycznego. Wdrożenie zaplanowane jest na dwa lata.

System informatyczny będzie składał się z sześciu segmentów. W pierwszej kolejności - w styczniu 2008 r. - uruchomiona zostanie główna część systemu, odpowiedzialna za sprzedaż i zakupy, logistykę i produkcję, realizacje usług, kontrolling oraz finanse i księgowość w ramach poszczególnych spółek Grupy. Równolegle zacznie działać bardzo ważny system administrowania kadrami i płacami, umożliwiający stosowanie nowoczesnych narzędzi do zarządzania zasobami ludzkimi, takich jak e-learning czy e-recruting.

Nowy system usprawni wewnętrzne procesy zarządzania w Grupie Impel, a przede wszystkim przyczyni się do poprawy jakości obsługi Klienta. Grupa szacuje, że wdrożenie wpłynie na wzrost przychodów ze sprzedaży, ponieważ podniesie efektywność zawierania i realizacji umów.

http://www.wnp.pl/it/24115_1_0_0.html



Temat: Szkolenie - nowoczesne procesy rekrutacji
" Zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie - nowoczesne procesy rekrutacji"
Czyli:
* jak zdobyć wymarzoną pracę?
* jak wybrać najlepszego pracownika?

Szkolenie odbędzie się 29 maja 2008 roku w godz. 10:00 - 16:00
w Sali Konferencyjnej SDS (Al. Politechniki 3a)

Zgłoszenia Biuro Karier PŁ
al. Politechniki 3a tel 42 631 20 98 e-mail: biurokarier@p.lodz.pl
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!

Szkolenie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ‶Wsparcie Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej”
Dla studentów, absolwentów, doktorantów i pracowników PŁ szkolenie jest całkowicie darmowe. Koszt szkolenia dla osób spoza Uczelni 3000 zł



Temat: newsy 2007
Informacja znaleziona przez 625 z forum Skyscrapercity:

Nowa spółka w Grupie Teta

Computerworld
(2007.09.06, CZW )

Teta HR Center będzie świadczyć usługi outsourcingu obsługi procesów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy Teta zainwestuje w Teta HR Center ok. 3 mln zł.

Nowa firma ma siedzibę we Wrocławiu. Jej prezesem został Paweł Żak, dotychczasowy dyrektor oddziału warszawskiego Tety. Teta HR Center w ciągu najbliższych kilku miesięcy zatrudni ok. 20 osób. Nowa firma w działalności wykorzysta aplikację Teta Personel i portal self-service Teta HRM, pozwalający na zdalne zarządzanie danymi pracowników. Dodatkowo wykorzystywana będzie też aplikacja Pyton Falcon - wspomagająca procesy rekrutacyjne.

Celem zarządu Teta HR Center jest "pozyskanie do końca pierwszego kwartału 2008 r. takiej liczby klientów, aby wynagrodzenia były naliczane dla 3000 osób". Mniej więcej w tym samym czasie Teta HR Center powinna osiągnąć próg rentowności. "Naszym celem na przyszły rok jest kolejne 6000 obsługiwanych pracowników" - mówi Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Tety. Wyniki Teta HR Center znajdą się w raporcie skonsolidowanym spółki-matki począwszy od czwartego kwartału 2007 r.

Klientami TETA HR Center mają być nowi i dotychczasowi kontrahenci, międzynarodowe korporacje, które oddają firmom zewnętrznym zarządzanie funkcjami kadrowo-płacowymi oraz nowopowstające podmioty.



Temat: Gdzie są pozostałe koła naukowe??
Do tej pory w bazie RKN zarejestrowało się 31 kół naukowych. Ja się pytam: gdzie jest pozostałych 17?
Koło, które do 24 listopada (poniedziałek) nie złoży w Biurze Samorządu tego dokumentu, nie ma możliwości składania wniosków o dofinansowanie i udziału w najbliższej Radzie Kół Naukowych. Nie mówiąc już o ważnych informacjach przekazywanych kołom naukowym za pomocą poczty elektronicznej... Chyba, że komuś nie zależy.

Zarejestrowane koła:

AUTOMATYZACJI PROCESÓW WŁÓKIENNICZYCH
BEZPIECZEŃSTWO, HIGIENA PRACY I ERGONOMIA
BIOTECHNOLOGII FERMENT
BUDOWNICTWO EKOLOGICZNE
CASH FLOW
CHAK CHŁODNICTWO, APARATURA SPOŻYWCZA i KLIMATYZACJA
CHEMIKÓW KOLLAPS
CHEMIKÓW WŁÓKIENNIKÓW
DZIEWIARZY
EUROMANAGER
EUROYOUTH
FIZYKÓW KOT SCHRÖDINGERA
INFORMATYCZNEGO NIEPOKOJU KINO
INŻYNIERII MATERIAŁOWEJ
KOFFEINE
LBT LUDZIE-BIZNES-TECHNOLOGIE
MARKETINGOWCÓW
MATEMATYKÓW
MIPSA MIKROPROCESOROWYCH SYSTEMÓW AUTONOMICZNYCH
NAUK AKTUARIALNYCH
ODZIEŻOWNICTWA
PAPIERNIKÓW
PKS PROJEKTOWANIA KONSTRUKCJI STALOWYCH
PPT PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW TECHNIKI
ROBOTYKI SKANER
SPUŁ STEROWNIKI PROGRAMOWALNE I URZĄDZENIA ŁĄCZENIOWE
STUDENTÓW WYDZIAŁU CHEMICZNEGO
STUDENTÓW WYDZIAŁU INŻYNIERII PROCESOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA
TOWAROZNAWCÓW
ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI EXPERIENCE
ZPIK ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ I KONSULTINGU



Temat: Hard Truck Tycoon
Hard Truck Tycoon pl



Hard Truck Tycoon to, jak określają grę sami jej twórcy, symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki. Jest to jedyna w swoim rodzaju okazja uczestnictwa w procesie, który ukształtował największy system transportowy świata.

Rozgrywkę rozpoczynamy na samym dole „drabiny” przewozowej, jako właściciel mało liczącej się firmy. Z biegiem czasu jednak, gdy rozwiniemy swoje przedsiębiorstwo oraz powiększymy kapitał poprzez efektywny i niedrogi system przewozów, konkurencja na rynku zacznie się zaostrzać, co sprawi, iż zarządzanie firmą stanie się jeszcze większym wyzwaniem. Do naszej dyspozycji oddano 30 modeli pojazdów, wzorowanych na rzeczywistych, generowane losowo misje oraz prawdziwe wydarzenia z historii transportu w USA począwszy od 1960 roku. Jako szef przedsiębiorstwa musimy wykorzystać nasze umiejętności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zatrudniać oraz szkolić kierowców. Mamy również bezpośredni wpływ na ich umiejętności, co może przełożyć się na wzrost ich wydajności, a co za tym idzie, większe zyski firmy. Do naszych zadań należy również zakup nowego taboru oraz umiejętna rozbudowa infrastruktury.

Oprócz scenariuszy dla jednego gracza, Hard Truck Tycoon oferuje możliwość rozgrywek wieloosobowych przez LAN lub Internet.






Temat: OT: postgresql vs. M$ SQL ??


   Prawda jest taka, że serwer bazodanowy w
podanej konfiguracji wcale nie jest najbardziej

w Javie.
   Reszta zależy od tworzonego systemu.


Otóż to. Istnieje powszechna tendencja by przeceniać
role drugorzędnych rozwiązań czysto technicznych.
Przy budowie dużych systemów bardzo dużo czasu poświęca
się na wybranie bazy danych, kosztem czasu, który należałoby
poświęcić na sprawy organizacyjno-koncepcyjne, na wysokim
poziomie uogólnienia. Projekty padają nie z powodu złego
motoru bazy (bo te stosunkowo łatwo można wymieniać) ale
dlatego, że mają tendencję do przekształcania się w czarne
skrzynki. Takie polątane sieci, nad którymi nikt nie panuje,
w których poszczególne elementy są rozmyte, powiązania są
niejasne, wymiana czegokolwiek jest bardzo kosztowna albo
wręcz niemożliwa (w tym wymiana motoru bazy na inny). Po
prostu za mało zorganizowanej pracy inżynierskiej. Za słaba
dokumentacja, za słabo ustalone i potem nadzorowane standardy.
Za słaba polityka zarządzania zasobami ludzkimi.
Dlatego warto się skupiać na tym, jak dana technologia integruje
się z ideami inżynierii oprogramowania, na ile wspiera
metodologiczne procesy wytwórcze, jak współpracuje z narzędziami
CASE. To, że jakaś baza jest nawet 50% mniej wydajna niż inna to
naprawdę nie jest kluczowa sprawa. Będzie trzeba wydać trochę
więcej kasy na silny serwer. To są zazwyczaj małe pieniądze w
porównaniu do kosztów wynikających z miesięcy opóźnień prac nad
zapewnieniem funkcjonalności systemu.





Temat: [ZZL] Motywowanie pracowników w firmie
Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ I
Zarządzanie postawami pracowników
1. Motywowanie pracowników
2. Oceny i rozmowy okresowe pracowników
3. Szkolenia pracowników

ROZDZIAŁ II
1. Prezentacja firmy
2. Zarządzanie postawami pracowników
A. Motywowanie pracowników
B. Sposób wynagradzania pracowników
C. Oceny i rozmowy okresowe
D. Szkolenia pracowników
E. Projekt udoskonalenia procesu zarządzania
F. Podsumowanie
3. Zakończenie pracy

Do literatury warto też dołączyć Pakiet motywacyjny

Literatura dość szczupła, ale może komuś się przyda:

1. Aleksyn T, „Systemy oceniania pracowników”– kryteria uwarunkowania, Warszawa, 2000 r.
2. Armstrong M, „Zarządzanie zasobami ludzkimi”, Kraków, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1996 r.
3. Czerniawska B, „Motywacyjne problemy zarządzania”, Warszawa, PWN
1997 r.
4. McGinnis A.L, „Sztuka motywowania”, Warszawa, Vocatio 1994 r.
5. McKenna Eugene, Bebech Nic, „Zarządzanie zasobami ludzkimi” Warszawa, Wydawnictwo Gebethner & Ska 1997 r.
6. Sajkiewicz A, „Zasoby ludzkie w firmie”, Warszawa, Poltex 1999 r.



Temat: dla przypomnienia wszystkim..
Audyt wewnętrzny jest działalnością niezależną, obiektywnie zapewniającą i doradczą, której celem jest przysporzenie wartości i usprawnienie działalności organizacji. Pomaga ona organizacji w osiąganiu jej celów poprzez systematyczne i zdyscyplinowane podejście do oceny i doskonalenia skuteczności procesów zarządzania ryzykiem, kontroli i governance.
Audyt wewnętrzny to przegląd wiarygodności i rzetelności informacji, zgodności z zasadami polityki i przepisami, zabezpieczenia majątku, gospodarnego i racjonalnego wykorzystania zasobów oraz ustanowionych celów i zadań operacyjnych. Audyty wewnętrzne obejmują działalność i operacje finansowe, łącznie z systemami, produkcją, techniką, marketingiem i zasobami ludzkimi.
Zdaniem IIA największe korzyści przynosi organizacji praca kompetentnej kadry audytorów wewnętrznych, posiadającej wszelkie niezbędne informacje, która zapewnia usługi o dodatkowej wartości, co ma szczególne znaczenie dla sprawnego i skutecznego zarządzania organizacją.



Temat: ISO 9001:2000 czy może być bez nadzoru ?



Czy koniecznie muszą te procedury podlegać corocznemu audytowi jednostki
certyfikującej?
Czy ISO bez nadzoru, wdrożone ot tylko dla samego siebie, jest coś warte,
jesli jakiś kontrahent sie zapyta czy wdrożyliście ISO 9001:2000 ???


zalezy od kontrahenta.
ISO tak naprawde moze nie miec zadnego wplywu na produkt, dowodzi tylko ze
pewne proccesy sa zarzadzane (planowane, przegladane, weryfkowane,
walidowane itd)

SZJ zd z ISO bez certyfikatu nie istnieje- wynika to z litery normy.
poza tym czy iso wdrozone bez certyfikacji obejmuje tak naprawde wszystko
czego wymaga norma? Chodzi mi zwlaszcza o procesy powiedzmy
"administracyjne" czyli wspomagajace i zarzadcze takie jak : przeglad
zarzadzania, zarzadzanie zasobami ludzkimi. audity wewnetrzne, zarzadzanie
procesamizwiazanymi z klientem, nadzor nad dokumentami i nadzor nad zapisami
?

Zgodnie z norma spod ISO moga byc wylaczone pewne procesy produkcyjne
zwiazane bezposrednio z wyrobem, ale nie mozna wylaczyc procesow zarzadczych
i wspomagajacych a zazwycza te sa najbardziej olewane w dokumentacji :-)





Temat: Technikum Ekonomiczne

A jakie przedmioty są brane pod uwagę przy przyjmowaniu?
A nie ma tego w rekrutacji danej szkoły? ;>

Znalazłam też coś takiego :

W trakcie nauczania absolwent nabędzie wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie:
* zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz finansami publicznymi, samorządowymi,
* finansowania przedsiębiorstwa na rynku krajowym i Unii Europejskiej,
* prowadzenia rachunkowości, także komputerowej i ewidencji procesów gospodarczych,
* obliczania zdolności kredytowej przedsiębiorstwa i sporządzania wniosków kredytowych,
* zaciągania kredytów i lokowania depozytów w UE,
* prowadzenia ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz gospodarczych,
* systemu ubezpieczeń stosowanych w UE,
* organizacji i zarządzania tzw. "małą firmą", w tym zasobami ludzkimi i finansowymi,
* sporządzania biznesplanu,
* stosowania instrumentów marketingu na rynku krajowym i UE.




Temat: TETA (TET)
TETA na rynku publicznym

Data: 2008-09-30

Instytut Pamięci Narodowej wdroży system wspomagający pracę administracji autorstwa wrocławskiej TETY. To pierwszy ważny krok giełdowej spółki na rynku publicznym. Kontrakt o wartości 1,4 mln zł został zawarty w drodze przetargu. - Wygrana w przetargu potwierdza, że posiadamy odpowiednie zaplecze technologiczne do realizacji zamówień publicznych. Jestem przekonany, że jest to początek naszej znaczącej obecności w tym segmencie rynku. Chciałbym podkreślić, że wykorzystywanie doświadczeń na rynku administracji publicznej naszej spółki zależnej VT Soft, coraz częściej przynosi wymierne korzyści całej Grupie Kapitałowej - podkreśla Jerzy Krawczyk, prezes TETA S.A.

Instytut Pamięci Narodowej zdecydował się na wdrożenie 4 modułów oprogramowania ERP TETA Constellation. Wspomogą one sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi, obsługę finansów, księgowości, controllingu i rachunkowości zarządczej, a także majątku trwałego i procesów logistycznych. Dodatkowo zostanie zainstalowana również aplikacja TETA HRM wspierająca "miękkie" obszary zarządzania kapitałem ludzkim. Wrocławska spółka dostarczy również sprzęt komputerowy i licencje do oprogramowania. Wdrożenie obejmie 11 oddziałów IPN i 110 użytkowników aplikacji. Wartość umowy wynosi ponad 1,4 mln zł brutto, zaś zakończenie prac jest planowane na koniec 2008 r.

Komunikat prasowy



Temat: Rzeszów w książce.
Prywatyzując Polskę
Autor: Elizabeth Dunn
Wydawnictwo: Wydawnictwo Krytyki Politycznej , Marzec 2008
ISBN: 978-83-61006-11-4
Liczba stron: 216

"Prywatyzując Polskę" to książka o tym, jak zmienia się współczesny kapitalizm. Na polskim przykładzie opisuje symptomy przechodzenia od tradycyjnego, "fordowskiego" systemu produkcji do nowego - "kapitalizmu elastycznego". Szczególnie jaskrawo widać ten proces w gospodarkach "epoki transformacji" w krajach Europy Środkowo-Wschodniej po 1989 roku. Dunn pokazuje, jak współczesne techniki zarządzania "zasobami ludzkimi" różnią się od dawnych reguł "dyscypliny pracy" - zbliżonych w realnym socjalizmie i klasycznym kapitalizmie.

A Rzecz się dzieje w Alimie przy zmianie bobo-fruta na frugo



Temat: targeting


mam złe skojarzenia co do samego słowa - nie jest ono wyjątkiem w
zarządzaniu, kolejny przykład to w pełni przetłumaczone "zarządzanie
zasobami ludzkimi" (ang.HRM) - chodzi mi o ahumanistyczne podejście języka
do tych procesów, opierających się, było - nie - było, na ludziach.
Zostawiłbym, gdyż nie znam niestety sensownego odpowiednika w ojczystym
języku, a próby naturalizacji językowej często bywają żałosne ( patrz
światek IT i rodzime odpowiedniki pojęć, z lubością implementowane swego
czasu......nic już z tego nie zostało)


Jakie na przykład?

Mamy klawiatury a nie kibordy, drukarki a nie printery, nagrywarki a nie
rekordery, pliki a nie fajle, bazy danych a nie dejtabejzy... czyli nie jest
najgorzej ;-)





Temat: wybór specjalności
UWAGA!!!

jednak to nie błąd i faktycznie musimy wybrać specjalność do 30.11.07:

moja korespondencja e-mail z Dziekanat Wydziału Zarządzania dzk.za@ae.krakow.pl:

"
Dzień dobry,

chciałem zapytać gdzie w tym ogłoszeniu poniżej jest błąd: czy jest zły kieunek podany: "Informatyka i ekonometria" czy może specjalności bo dla Informatyka i ekonometria są zupełnie inne tj informatyka ekonomiczna; modelowanie i prognozowanie procesów gospodarczych ;zarządzanie informacjami

z strony http://www.ae.krakow.pl/main.php?up=5&id=370

"
Studenci II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia kierunku Informatyka i ekonometria zobowiązani są do wyboru specjalności od semestru czwartego.

Oferta specjalności:
Marketing
Controlling i zarządzanie finansami przedsiębiorstw
Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw
Rachunkowość
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zarządzanie firmą
Zarządzanie sprzedażą w produkcji i handlu
Zarządzanie turystyką i hotelarstwem
W celu wyboru specjalności należy zgłosić się do Dziekanatu p. 006 w celu dokonania wyboru w terminie do 30.11. 2007
"

prosze os zybką i rzetelna odpowiedź"

ODPOWIEDŹ:

"Tak jest pomyłka.
Sa te specjalności ktore pan wymienił!
Termin do 30.11.07"

[ Dodano: Sro Lis 21, 2007 18:53 ]



Temat: targeting



| nastawienie "celu", wyłowienie z niego obiektów interesujących, czy w
końcu
| praca "z", lub "nad" naszym "targetem". brzydkie, ale pozostawiłbym w
| biezącej formie.

Witam

A dlaczego ... bo brzydkie ?

szczupak


mam złe skojarzenia co do samego słowa - nie jest ono wyjątkiem w
zarządzaniu, kolejny przykład to w pełni przetłumaczone "zarządzanie
zasobami ludzkimi" (ang.HRM) - chodzi mi o ahumanistyczne podejście języka
do tych procesów, opierających się, było - nie - było, na ludziach.
Zostawiłbym, gdyż nie znam niestety sensownego odpowiednika w ojczystym
języku, a próby naturalizacji językowej często bywają żałosne ( patrz
światek IT i rodzime odpowiedniki pojęć, z lubością implementowane swego
czasu......nic już z tego nie zostało)
PZDR
Kadinsky







Temat: O kobietach w armii

No i od razu teksty pt. ciekawe komu d... dała, albo że cały sztab obrabia

W dzisiejszych czasach, to i z facetami niewiadomo - dla awansu mogą zrobić wszystko

A na serio - niestety w Polsce polityka kadrowa, w sensie spójności i klarowności rozwiązań stosowanych w procesie awansowania pracowników (no, z teoretycznego punktu widzenia żołnierz jest pracownikiem firmy zwanej MON) i obsadzania kluczowych stanowisk, pozostawia wiele do życzenia. Niestety, nie tylko obsługi broni i systemu dowodzenia powinniśmy nauczyć się od Amerykanów, ale także metod zarządzania (skromnymi) zasobami ludzkimi... Póki co, nadal bardziej pasujemy do UW, niż do NATO



Temat: OGÓLNOPOLSKA STUDENCKA KONFERENCJA NAUKOWO-SZKOLENIOWA
W dobie dzisiejszych czasów, najważniejsze są zasoby ludzkie. Od
wiedzy, umiejętności, doświadczenia, i postawy człowieka zależy sukces
każdego przedsięwzięcia. Każdy dąży do samorealizacji poprzez własny
rozwój. Proces uczenia się, poszerzania wiedzy wynika z naturalnej
potrzeby.
Już dzisiaj warto zainwestować w swój kapitał i wziąć udział w
Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowo - Szkoleniowej
"Wyzwania dla Zarządzania Zasobami Ludzkimi w sytuacji przemian na
rynku pracy”, która ma na celu integrację środowiska studentów,
pracowników naukowo - dydaktycznych oraz praktyków zajmujących się
problematyką zarządzania zasobami ludzkimi. Ma ona stać się platformą
wymiany poglądów, koncepcji i idei oraz konfrontacji teorii z
praktyką.
Konferencja odbędzie się w Łodzi w dniach 25-26 kwietnia 2008 r.,
której towarzyszyć będą szkolenia i warsztaty jak również konkurs na
najlepszy referat oraz najciekawszą prezentację.

Tematyka konferencji obejmuje następujące obszary:

■ Tendencje zmian na rynku pracy.
■ Uelastycznienie rynku pracy.
■ Mobilność pracowników.
■ Nietypowe formy zatrudnienia. (telepraca, leasing pracowniczy, e-
learning).
■ Kompetencje transferowe i metody ich rozwoju.
■ Nowoczesne procedury doboru kadr. Headhunting.
■ Coaching i mentoring jako sposoby wprowadzania pracowników do
organizacji.
■ Metody budowania lojalności i zaangażowania pracowników.
■ Job sculpting. Nowe wzorce kariery.
■ Zarządzanie talentami.
■ Kierunek zmian systemów motywacyjnych
■ Problemy związane z zatrudnieniem kobiet i pracowników w
przedziale wiekowym +45
■ Studenci i absolwenci na rynku pracy.
■ Formy aktywizacji studentów (koła naukowe, inne organizacje
studenckie).
■ Dylematy młodych: wyjechać za granicę czy zostać?

Terminy zgłaszania referatów, wymogi edytorskie, opłaty oraz szczegóły
zgłoszenia znajdują się na stronie www.oizet.p.lodz.pl/konferencjazzl

Zapraszają:
- Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi „Experience” działające
przy Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej –
www.oizet.p.lodz.pl/experience
- Koło Naukowe Zarządzania Kadrami „Persona” działające przy Katedrze
Zarządzania Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu – www.persona.ae.wroc.pl



Temat: Informacje o studium podyplomowym
Zarządzanie Wartością Przedsiębiorstwa

Adresaci

Kadra zarządzająca przedsiębiorstw, członkowie Rad Nadzorczych, kierownicy i pracownicy działów strategicznych w przedsiębiorstwach, kierownicy i pracownicy działów finansowych, osoby odpowiedzialne za relacje inwestorskie w przedsiębiorstwach, osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż w przedsiębiorstwach, kierownicy i pracownicy działów zarządzania zasobami ludzkimi, osoby zajmujące się budowaniem systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach.

Program - założenia

- Program został podzielony na 7 bloków tematycznych,
- Koncentracja uwagi na finansach, zarządzaniu i marketingu,
- Aspekty prawne związane z działalnością gospodarczą,
- Forma zajęć - wykłady, konwersatoria, seminaria i warsztaty.

Program - cel

W coraz większym stopniu priorytetem działalności przedsiębiorstw w Polsce, zgodnie z tendencjami występującymi już na całym świecie, staje się wzrost zainwestowanego w te przedsiębiorstwa kapitału. Podejście takie musi doprowadzić do zmiany modelu zarządzania firmą z zorientowanego na dodatni wynik finansowy na model oparty na tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Maksymalizacja zysku netto nie jest bowiem jednoznaczna ze wzrostem wartości przedsiębiorstwa w długim okresie.

Celem programu studiów podyplomowych „Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa” jest przedstawienie zarządzania przedsiębiorstwem jako procesu, którego celem jest dążenie do stałego podnoszenia wartości przedsiębiorstwa. Na proces ten składa się bardzo wiele elementów – od stałej analizy sytuacji makroekonomicznej, poprzez wiedzę dotyczącą prawnych uwarunkowań procesu gospodarowania, profesjonalizm w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu finansami, wykorzystywanie narzędzi marketingowych, znajomość rynków finansowych, jak również – w warunkach polskich – umiejętność wykorzystania dodatkowych źródeł finansowania związanych z wejściem Polski do UE.
Organizacja przedsiębiorstwa, realizowana przez nie strategia, systemy zarządzania, posiadane zasoby, w tym kapitał ludzki, powinny być podporządkowane nowemu sposobowi myślenia - istotny jest fakt, jaką wartość ekonomiczną, a nie tylko finansową, można w oparciu o posiadane zasoby wypracować i jak te zasoby modyfikować, aby poprawić wyniki, a nie fakt – jak wytworzona wartość zostanie ostatecznie podzielona. Program składa się z siedmiu bloków tematycznych oraz konsultacji, których celem jest pomoc w przygotowaniu przez Słuchaczy Studiów prac dyplomowych.

Strona WWW z opisem studium: http://www.wne.uw.edu.pl/www.php?id_www=133



Temat: AUDYT WEWNĘTRZNY - ZATRUDNIENIE W SŁUŻBIE CYWILNEJ
AUDYT WEWNĘTRZNY
ZATRUDNIENIE W SŁUŻBIE CYWILNEJ

Wynagrodzenia będą zależeć od osiągniętych wyników

Poziom wynagrodzeń w służbie cywilnej ma zależeć od wypełnianych zadań i osiąganych rezultatów pracy. Ocenę przebiegu procesu wartościowania stanowisk ma zapewnić audyt wewnętrzny.

Wykonanie audytu wewnętrznego może być zlecone między innymi na wniosek prezesa Rady Ministrów. Takie uprawnienia premier uzyskał po nowelizacji ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, która obowiązuje od 29 grudnia 2006 r.

Z informacji, którą Gazeta Prawna uzyskała z Centrum Informacyjnego Rządu (CIR) wynika, że pierwsze zadanie audytowe będzie dotyczyło zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Można będzie w związku z tym skorzystać z art. 8a ustawy o służbie cywilnej, zgodnie z którym minister finansów, na wniosek szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zleca wykonanie audytu wewnętrznego w zakresie zadań wynikających z ustawy.

Premier po nowelizacji ustawy o finansach publicznych zyskał uprawnienie do zlecania przeprowadzenia audytu wewnętrznego

Według CIR jednym z najpoważniejszych zadań wynikających z tej ustawy jest określenie przez premiera zasad, według których zostanie przeprowadzone wartościowanie stanowisk urzędniczych w służbie cywilnej (art. 54 ustawy o służbie cywilnej). Wartościowanie stanowisk jest niezbędną przesłanką opracowania systemowej reformy zarządzania finansowego służbą publiczną. Sprowadza się to do uzależnienia poziomu wynagrodzeń poszczególnych grup urzędniczych oraz indywidualnych osób od zobiektywizowanych i sklasyfikowanych kryteriów w stosunku do wypełnianych przez nich zadań i osiąganych rezultatów pracy – wyjaśnia Centrum Informacyjne Rządu.

Zadanie to będzie realizowane etapami. Pierwszy rozpocznie się już wczesną wiosną. Ma on na celu uzyskanie precyzyjnego obrazu administracji według przyjętych kryteriów i pozyskanie informacji do oszacowania skutków finansowych planowanych zmian.
Drugi etap planowany jest na jesień 2007 r. Wtedy zostanie zlecone przeprowadzenie zadania audytowego, polegającego na ocenie przebiegu procesu wartościowania stanowisk. Będzie realizowane w poszczególnych jednostkach pod kierownictwem dyrektorów generalnych odpowiedzialnych za prowadzenie polityki kadrowej w swoich urzędach.

GAZETA PRAWNA: Agnieszka Pokojska
agnieszka.pokojska@infor.pl
Więcej artykułów tego autora ...
Więcej artykułów z podobnym nagłówkiem ...

PODSTAWA PRAWNA • Ustawa z 8 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 249, poz. 1832).



Temat: Jak to przetlumaczyc z ang na polski ...
"Cracking toast, Gromit!" - but for this nibbling doubt: you're waisting
your time! Splitting hairs on trivias. Why??
-----Original Message-----

Sent: Saturday, April 21, 2001 2:22 PM

Subject: Re: Jak to przetlumaczyc z ang na polski ... wcale nie tak latwo !

[wycinam wszystko wczesniejsze z wyjatkiem nieszczesnego zdanka]
| If decisions will affect others, it makes sense
| to involve them in the decision-making process.

Bardzo sluszna uwaga, jakkolwiek i tu widze pole do dalszej
ciekawej dyskusji. W twoim rozumowaniu widze nastepujacy problem:
uznajesz, ze ludzie, ktorych decyzje maja dotyczyc (who are affected
by the decisions) moga / powinni byc wlaczeni do procesu decyzyjnego
[nazywam  skrotowo].
Z punktu widzenia rzeczywistosci w firmach, nie jest to chyba czeste,
wbrew deklaracjom. Ale ktoz wie, co autor mial na mysli naprawde ?
Moze tylko 'watowal' tekst ?

Jest takie piekne pojecie z menedzerskiej nowomowy, jak 'partycypacja
pracownikow w zarzadzaniu', zas jedna z form umozliwiania im tej
partycypacji jest wlasnie wlaczanie ich w proces podejmowania decyzji.
Poza tym wiekszosc nowoczesnych (pseudo)teorii motywacji mowi o tym,
ze - co jest prawda skadinad - ludzie chetniej angazuja sie w
realizacje celow, w ktorych ustalaniu sami brali udzial. Tym tropem
poszlam probujac zrozumiec zdanko, zwlaszcza ze reszta cytatow tez mi
wyglada na pochodzace z jakiegos materialu dotyczacego, hmm,
zarzadzania zasobami ludzkimi.

Oczywiscie, to jak z tym naprawde bywa w firmach, to - jak mawial
wiemy kto - zupelnie inna historia... ;)

Gramatycznie niejasnosc powstaje z powodu tego, ze 'them' moze odsylac
do 'decisions' i do 'others'. Bez oparcia w calosci tekstu trudno
rozstrzygnac, do czego naprawde odsyla.

To racja.

Twoja wersja jest wiec zatem rownie uprawniona -
smiem sadzic, jednak upieram sie, ze angielskie zdanie zawiera
jakis blad logiczny.

A w kazdym razie pewnie mozna by to samo (cokolwiek mialoby to byc)
wyrazic zreczniej.

Pozdrawiam serdecznie,

Evva





Temat: Koło Naukowe Doradca
Wiadomość od KN Doradca:

Cześć, zapraszam do przyłączenia się do Koła Naukowego "Doradca". Jesteśmy grupą studentów ekonomii, specjalności Zarządzanie i Doradztwo Personalne, spotykamy się co jakiś czas aby zorganizować szkolenia, sympozja i inne imprezy dla nas jak i dla innych studentów. Oto kilka istotnych informacji o Kole z naszej ulotki:

O kole naukowym „Doradca":

Celem działania koła jest umożliwienie członkom Koła rozwoju i pogłębiania wiedzy, umiejętności i doświadczenia w dziedzinach: zarządzania kapitałem ludzkim, doradztwa personalnego, międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, strategicznego zarządzanie personelem, zarządzania karierą, rynku pracy czy audytu personalnego. Wykorzystujemy zarazem wiedzę teoretyczną poprzez organizowanie spotkań z badaczami wymienionych wyżej obszarów czy współpracę z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami naukowymi, zajmującymi się problematyką z zakresu HR. Uczestnictwo w kole naukowym jest również szansą na odbycie praktyk studenckich.

Członkowie koła naukowego podejmują liczne inicjatywy mające na celu rozwijanie kompetencji członków. Organizowane są spotkania z praktykami oraz nawiązywana jest współpraca z licznymi instytucjami zajmującymi się problematyką z zakresu HR.

W bierzącym roku planujemy realizację kolejnego cyklu szkoleń oraz rozwinięcie działalności związanej ze sferą badań. Wszystkich zainteresowanych tematyką dotyczącą kapitału ludzkiego oraz własnym rozowjem serdecznie zapraszamy.

Poza działalnością naukową uczestnictwo w pracach koła naukowego pozwala poznać interesujących, aktywnych ludzi i zdobyć bezcenne kontakty w firmach specjalizujących się tematyką HR (praktyki, praca dla absolwentów).

A oto informacje o najbliższym szkoleniu:
ASSESSMENT CENTER - SZKOLENIE!

Koło Naukowe Doradztwa Personalnego „DORADCA" zaprasza wszystkich zainteresowanych na szkolenie z zakresu ASSESSMENT CENTER. Jeśli chcesz poznać metodę AC, jeden z najskuteczniejszych sposobów oceny oraz nabyć praktyczne umiejętności niezbędne podczas prowadzenia i uczestnictwa w tym procesie nasze szkolenie daje Ci taką możliwość. Dowiesz się kiedy stosowany jest Assessment Center, jakie narzędzia wykorzystuje oraz jak się do niego przygotować, poznasz także jego wymiar praktyczny.

Szkolenie odbędzie się 5 grudnia 2008 roku o godz. 15.00 na terenie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wszystkich zainteresowanych prosimy o zgłoszenia mailowe, na adres radwan.bartek@gmail.com, ilość miejsc jest ograniczona. Serdecznie zapraszamy!



Temat: /Warsaw/Specjalista ds. Zamówień
Grupa kapitałowa Grontmij jest jedną z największych europejskich firm doradczych i inżynierskich w Europie, notowaną na giełdzie w Amsterdamie. Zatrudnia ponad 7 tysięcy osób. W Polsce Grontmij jest obecny od 1993 roku i w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija. Obecnie zatrudnia ponad 200 pracowników i posiada biura w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Olsztynie, Gdańsku, Krakowie, Szczecinie, Białymstoku i Katowicach.
Do naszego biura w Warszawie poszukujemy osoby na stanowisko:

SPECJALISTA DS. ZAMÓWIEŃ
Nr ref. HR/19/2009
 
Osoba pracująca na tym stanowisku będzie odpowiedzialna m.in. za analizę rynku oraz przygotowanie ofert oraz prowadzenie procedur przetargowych.
 
Wymagania:

    lwykształcenie wyższe, llminimum roczne doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, llbardzo dobra znajomość ustawy ‼Prawo zamówień publicznych”, lldobra znajomość procesu inwestycyjnego dla Infrastruktury, llznajomość języka angielskiego, llmile widziana orientacja w problematyce zarządzania zasobami ludzkimi. llpracę w młodym zespole w nowocześnie zarządzanej firmie, llmożliwość rozwoju i doskonalenia umiejętności zawodowych, lludział w wielu ciekawych projektach prowadzonych przez spółkę, llopiekę medyczną po okresie próbnym.l
    Oferujemy:
       
      Zainteresowanych prosimy o nadsyłanie ofert zawierających CV i list motywacyjny z dopiskiem "PRACA – SPECJALISTA DS. ZAMÓWIEŃ" wraz z podaniem numeru referencyjnego HR/19/2009 w tytule e-maila na adres praca@grontmij.pl
       
      Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust Nr 133 poz. 883). Zastrzegamy sobie możliwość kontaktu tylko z wybranymi osobami.

      ogłoszenie aktualne do: 30/07/2009 00:00:00

      kontakt mailowy: aplikacje@hays.pl



      Temat: Akademickie Targi Pracy
      Akademickie Targi Pracy to najważniejsze przedsięwzięcie na ogólnopolskim rynku pracy. Głównym celem Targów jest ułatwienie kontaktu młodym ludziom z potencjalnym pracodawcą. Studenci i absolwenci wszystkich łódzkich uczelni będą mogli zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy, dodatkowo poznają wymagania stawiane przy procesie rekrutacji oraz kulturę organizacyjną panującą w danej firmie. Z pewnością będzie to pierwszy krok do zdobycia wymarzonej pracy.

      Ponadto podczas targów odbędą się prezentacje firm, a także warsztaty prowadzone przez profesjonalnych trenerów. Szkolenia dotyczyć będą przede wszystkim poruszania się na rynku pracy oraz rozwoju umiejętności miękkich, takich jak: autoprezentacja czy umiejętność negocjacji.
      Zapraszamy do zapisów (www.atp.p.lodz.pl) na bezpłatne warsztaty, które zostaną potwierdzone certyfikatem.

      Głównym organizatorem ATP 2009 jest Politechnika Łódzka.
      Współorganizatorzy - BEST Łódź, Biuro Karier PŁ, ESN EYE Łódź, Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi ‼Experience” oraz Urząd Miasta Łodzi oraz Międzynarodowe Targi Łódzkie Sp. Z o.o.

      Tegoroczna edycja ATP odbędzie się 24 marca 2009 w Hali EXPO MTŁ (Łódź, ul. Stefanowskiego 17).

      Patronat honorowy objął:
      Rektor Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Stanisław Bielecki
      Prezydent Miasta Łodzi dr Jerzy Kropiwnicki
      Marszałek Województwa Łódzkiego Włodzimierz Fisiak

      Sponsor główny: Rule Financial
      Sponsorzy:
      AMG.net S.A., Transition Technologies S.A., Teleca Poland Sp. Z o.o., pracaAllegro.pl, Atos Origin Support Services Sp. Z o.o., Ceramika Paradyż Sp. Z o.o.

      Szczegółowe informacje o ATP 2009 - wystawcy, prezentacje, tematy warsztatów - www.atp.p.lodz.pl

      Zapraszamy!



      Temat: Rada Służby Cywilnej
      Powołana 2 kwietnia 2009 r. przez premiera 15-osobowa Rada Służby Cywilnej działa na podstawie ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.

      Do zadań Rady należy wyrażanie opinii m.in. w sprawach:

      dotyczących służby cywilnej, przedstawianych jej przez Prezesa Rady Ministrów lub Szefa Służby Cywilnej oraz z własnej inicjatywy;
      projektu strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej;
      projektu ustawy budżetowej w części dotyczącej służby cywilnej oraz corocznego wykonania budżetu państwa w tym zakresie;
      proponowanego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej w zakresie służby cywilnej;
      projektów aktów normatywnych dotyczących służby cywilnej;
      planu szkoleń centralnych w służbie cywilnej;
      etyki korpusu służby cywilnej;
      dotyczących powołania i odwołania Szefa Służby Cywilnej, w zakresie określonym w ustawie.
      Rada Służby Cywilnej ocenia również m.in. przebieg postępowań kwalifikacyjnych w służbie cywilnej, a także może skierować swojego przedstawiciela w celu obserwacji przebiegu procesu naboru przeprowadzanego na wyższe stanowisko w służbie cywilnej.

      Skład Rady Służby Cywilnej:

      Adam Leszkiewicz – przewodniczący Rady Służby Cywilnej

      członkowie:

      Przedstawiciele klubów parlamentarnych:

      1. poseł Witold Gintowt-Dziewałtowski
      2. poseł Artur Górski
      3. poseł Stanisław Huskowski
      4. senator Zbigniew Meres
      5. dr Krzysztof Szczerski
      6. poseł Wiesław Woda
      7. poseł Anna Zielińska-Głębocka

      Przedstawiciele Prezesa Rady Ministrów:

      1. Kazimierz Barczyk
      2. Maciej Graniecki
      3. dr hab. Barbara Jaworska-Dębska
      4. prof. dr hab. Krzysztof Kiciński – wiceprzewodniczący Rady Służby Cywilnej
      5. Wojciech Kobus
      6. dr Stanisław Mazur
      7. Piotr Stachańczyk



      Temat: Hard Truck Tycoon (2006)
      Hard Truck Tycoon PL ISO



      G5 software ( producent )
      Buka Entertainment ( wydawca )
      Cenega Poland ( dystrybutor PL )
      strategiczne ( RTS )
      24 listopada 2005 ( światowa data premiery )
      21 kwietnia 2006 ( data wydania w Polsce )
      tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 CD
      tryb multiplayer: LAN / Internet
      wymagania wiekowe: brak ograniczeń cena w dniu premiery: 59,90 zł

      wymagania sprzętowe: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna 32 MB (GeForce 2 lub lepsza), 600 MB HDD

      Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.

      Hard Truck Tycoon to, jak określają grę sami jej twórcy, symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki. Jest to jedyna w swoim rodzaju okazja uczestnictwa w procesie, który ukształtował największy system transportowy świata.

      Rozgrywkę rozpoczynamy na samym dole „drabiny” przewozowej, jako właściciel mało liczącej się firmy. Z biegiem czasu jednak, gdy rozwiniemy swoje przedsiębiorstwo oraz powiększymy kapitał poprzez efektywny i niedrogi system przewozów, konkurencja na rynku zacznie się zaostrzać, co sprawi, iż zarządzanie firmą stanie się jeszcze większym wyzwaniem. Do naszej dyspozycji oddano 30 modeli pojazdów, wzorowanych na rzeczywistych, generowane losowo misje oraz prawdziwe wydarzenia z historii transportu w USA począwszy od 1960 roku. Jako szef przedsiębiorstwa musimy wykorzystać nasze umiejętności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zatrudniać oraz szkolić kierowców. Mamy również bezpośredni wpływ na ich umiejętności, co może przełożyć się na wzrost ich wydajności, a co za tym idzie, większe zyski firmy. Do naszych zadań należy również zakup nowego taboru oraz umiejętna rozbudowa infrastruktury.

      Oprócz scenariuszy dla jednego gracza, Hard Truck Tycoon oferuje możliwość rozgrywek wieloosobowych przez LAN lub Internet.




      Linki:

      Aby pobrać ten plik musisz być zalogowany lub zarejestrować sie!! (rejestracja umozliwia przegladanie zawartosci umieszczonej w tagu [code])

      Sprawdzone Linki - Polecam



      Temat: PKP Cargo chce budować markę pracodawcy
      PKP Cargo chce budować markę pracodawcy

      Zarząd PKP Cargo SA, największego pracodawcy z grupy PKP, ogłosił przyjęcie strategii personalnej. Projekt strategii opracowany został przez Hewitt Associates, firmę doradczą z zakresu rozwiązań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

      - Liberalizacja usług przewozów towarowych oznacza wzrost międzynarodowej konkurencji. Dlatego też postanowiliśmy postawić na budowę marki pracodawcy. Chcemy, by PKP Cargo SA było postrzegane jako atrakcyjny pracodawca, z którym warto związać się na dłużej - powiedział Władysław Szczepkowski, prezes zarządu PKP Cargo SA.

      - Nowa strategia daje nam narzędzia, dzięki którym PKP Cargo SA łatwiej będzie utrzymać najcenniejszych pracowników oraz pozyskać nowe talenty na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – dodał Zenon Kozendra, członek zarządu PKP Cargo SA.

      Przyjęta strategia wspierać będzie proces przeobrażania się PKP Cargo SA w nowoczesnego operatora logistycznego. Firma planuje m.in. wzmocnienie swojej pozycji na rynku przewozów intermodalnych. W bliskiej przyszłości chce również zainwestować w wybrane porty, by skuteczniej obsługiwać odbiorców towarów transportowanych drogą morską.

      - Strategia personalna stanowi naturalne uzupełnienie strategii biznesowej. Jej rola rośnie zwłaszcza obecnie, gdy rynek pracy stał się rynkiem pracownika, ze wszystkimi tego konsekwencjami – powiedział Edward R. Stanoch, dyrektor zarządzający Hewitt Associates w Polsce.

      PKP Cargo SA zatrudnia 45 tysięcy osób. W firmie działa 16 związków zawodowych, zrzeszających ponad 80 proc. pracowników. Ważnym wyzwaniem, przed którym stoi obecnie PKP Cargo SA jest poprawienie struktury demograficznej zatrudnionych osób, a dzięki temu – uniknięcie zagrożeń związanych z luką pokoleniową. Tymczasem wykształcenie specjalistów w tej branży pochłania wiele czasu – np. kandydatów na maszynistów czekają aż dwa lata obligatoryjnych szkoleń, przygotowujących do zawodu.

      Strategia personalna PKP Cargo SA została rozpisana na lata 2008-2010. Pierwsze efekty biznesowe powinny być widoczne już po roku od jej przyjęcia

      Źródło: Wirtualny Nowy Przemysł



      Temat: Hard Truck Tycoon
      Obrazek

      Opis:

      Hard Truck Tycoon to, jak określają grę sami jej twórcy, symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki. Jest to jedyna w swoim rodzaju okazja uczestnictwa w procesie, który ukształtował największy system transportowy świata.

      Rozgrywkę rozpoczynamy na samym dole „drabiny” przewozowej, jako właściciel mało liczącej się firmy. Z biegiem czasu jednak, gdy rozwiniemy swoje przedsiębiorstwo oraz powiększymy kapitał poprzez efektywny i niedrogi system przewozów, konkurencja na rynku zacznie się zaostrzać, co sprawi, iż zarządzanie firmą stanie się jeszcze większym wyzwaniem. Do naszej dyspozycji oddano 30 modeli pojazdów, wzorowanych na rzeczywistych, generowane losowo misje oraz prawdziwe wydarzenia z historii transportu w USA począwszy od 1960 roku. Jako szef przedsiębiorstwa musimy wykorzystać nasze umiejętności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zatrudniać oraz szkolić kierowców. Mamy również bezpośredni wpływ na ich umiejętności, co może przełożyć się na wzrost ich wydajności, a co za tym idzie, większe zyski firmy. Do naszych zadań należy również zakup nowego taboru oraz umiejętna rozbudowa infrastruktury.

      Oprócz scenariuszy dla jednego gracza, Hard Truck Tycoon oferuje możliwość rozgrywek wieloosobowych przez LAN lub Internet.


      http://rapidshare.com/files/98609480/Hard.Truck.Tycoon.PL_byami.part1.rar
      http://rapidshare.com/files/98610097/Hard.Truck.Tycoon.PL_byami.part2.rar
      http://rapidshare.com/files/98610657/Hard.Truck.Tycoon.PL_byami.part3.rar
      KUNIEC




      Temat: Seminarium dr J. Strojny

      Dr Janusz Strojny

      TEMATY PRAC DYPLOMOWYCH

      1.Wpływ elementów motywacyjnych na funkcjonowanie płac w organizacji
      2.Uwarunkowania administracyjne funkcjonowania handlu na terenie miasta Rzeszowa
      3.Funkcjonowanie potencjału kadrowego w organizacji rynkowej
      4.Kierunki i narzędzia aktywizacji sprzedaży w obszarze handlu detalicznego na przykładzie gminy Kolbuszowa
      5.Założenia strategiczne i działalność marketingowa Conres S. S Rzeszów
      6.Stan i perspektywy ograniczenia bezrobocia na terenie Rejonowego Urzędu Pracy w Przeworsku
      7.Administracyjne i organizacyjne aspekty Euroregionu Karpackiego
      8.Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie Alfa S. A
      9.Polityka Rejonowego Urzędu Pracy w Jaśle w zakresie ograniczenia bezrobocia
      10.Obsługa klienta jako element marketingowej strategii działania banku
      11.Znaczenie badań marketingowych w rozwoju agroturystyki na terenie Bieszczadów
      12.Zarządzanie organizacją ubezpieczeniową funkcjonującą w Polsce
      13.Rynek reklamy w Polsce w opinii respondentów województwa podkarpackiego
      14.Ograniczenie zjawiska bezrobocia w rejonie Jarosławia
      15.Proces dostosowawczy gospodarstw indywidualnych do warunków rynkowych na terenie gminy Przemyśl
      16.Wpływ elementów motywacyjnych na funkcjonowanie plac w organizacji
      17.Doskonalenie zawodowe i rozwój zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie produkcyjnym
      18.Ocena ewolucji struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie (X)
      19.Strategia rozwojowa firm dystrybucyjnych w obliczu prywatyzacji przemysłu tytoniowego
      20.Analiza skali i struktury bezrobocia na terenie Rejonowego Urzędu Pracy w Krośnie
      21.Rozwój Telekomunikacji Polskiej na terenach wiejskich
      22.Kierunki ewolucji organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym
      23.System dystrybucji bezpośredniej na przykładzie firmy AMWAY
      24.Polityka Rejonowego Urzędu Pracy w Sanoku w zakresie ograniczenia bezrobocia
      25.Obsługa klienta jako element strategii marketingowej banku
      26.Analiza procesów motywowania do pracy w przedsiębiorstwie
      27.Człowiek w procesie pracy
      28.Dobór i ocena kadry na przykładzie Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu
      29.Funkcjonowanie i rozwój firmy farmaceutycznej na przykładzie Sanofi-Biocom
      30.Przedsiębiorczość na tle zachodzących zmian w ramach integracji z UE
      31.Administracja lokalna jako czynnik mobilizujący małą przedsiębiorczość




      Temat: Prośba o pomoc w znalezieniu literatury
      Witam wszystkich,

      Zwracam sie z prośbą o pomoc do wszystkich a w szczególności do studentów szkół wojskowych. Kończę pisać pracę (artykuł) na temat przemian w Wojsku Polskim po roku 1999. Dokładnie chodzi o zmiany w strukturze zarządzania. Jeżeli ktoś z Forumowiczów miałby dostęp do poniższych czasopism i chęć pomocy, to byłbym bardzo wdzięczny za chociażby kserówki n/w artykułów. Wszelkie koszta oczywiście poniosę. Trzy ostatnie pozycje na pewno są w CSWL w Poznaniu. Z resztą jest problem, być może ktoś ma w prywtnych zbiorach, bo w wykazach bibliotecznych nie znajduję tego. Będę wdzięczny za każdą pomoc w uzyskaniu tych artykułów.

      Pozdrawiam
      Łukasz, Krosno Odrzańskie JW3137
      xnatas@wp.pl

      1. Kwalifikacje pedagogiczne oficerów i możliwości ich wykorzystania w służbie wojskowej. W: J. Brzeski (red.): Zarządzanie zasobami ludzkimi a nowe uregulowania prawne zawodowej służby wojskowej. Poznań 2000 (listopad), s. 76-86

      2. Komunikowanie się w dowodzeniu. W: „Przegląd Wojsk Lądowych”, Warszawa nr 7/2000, s. 78-82

      3. Zjednywanie sobie ludzi w procesie komunikowania społecznego. W: „Wojsko i Wychowanie”, Warszawa nr 2/2000, s. 68-72

      4. Przywództwo w strukturze wojska. W: „Wojsko i Wychowanie”, Warszawa nr 10/1998, s. 48-52

      5. Loranty K.: Środowisko wojskowe w aspekcie pedagogicznym i socjologicznym. W: Kaliński M. i Tomiło J. (red.): Vademecum dydaktyczno-wychowawcze. Cz. 5. Ministerstwo Obrony Narodowej Departament Społeczno-Wychowawczy, Warszawa 2000.

      6. Loranty K.: Żołnierz jako podmiot w procesie kształcenia bojowego. W: Kaliński M. i Tomiło J. (red.): Vademecum dydaktyczno-wychowawcze. Cz. 4. Ministerstwo Obrony Narodowej Departament Społeczno-Wychowawczy, Warszawa 2000.

      7. Trajdos M. i Zduniak A.: Życie i służba w symbiozie ze stresem. W: Kaliński M. i Tomiło J. (red.): Vademecum dydaktyczno-wychowawcze. Cz. 4. Ministerstwo Obrony Narodowej Departament Społeczno-Wychowawczy, Warszawa 2000



      Temat: PKP Cargo chce budować markę pracodawcy
      http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7402

      Nowa strategia personalna w PKP Cargo

      Zarząd PKP Cargo SA, największego pracodawcy z grupy PKP, ogłosił przyjęcie strategii personalnej. Projekt strategii opracowany został przez Hewitt Associates, firmę specjalizującą się w doradztwie biznesowym oraz rozwiązaniach z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, z inicjatywy i we współpracy z PKP Cargo.

      - Liberalizacja usług przewozów towarowych oznacza wzrost międzynarodowej konkurencji. Dlatego też postanowiliśmy postawić na budowę marki pracodawcy. Chcemy, by PKP Cargo SA było postrzegane jako atrakcyjny pracodawca, z którym warto związać się na dłużej - powiedział Władysław Szczepkowski, prezes zarządu spółki.

      - Nowa strategia daje nam narzędzia, dzięki którym PKP Cargo SA łatwiej będzie utrzymać najcenniejszych pracowników oraz pozyskać nowe talenty na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – dodał Zenon Kozendra, członek zarządu PKP Cargo.

      Przyjęta strategia wspierać będzie proces przeobrażania się PKP Cargo w nowoczesnego operatora logistycznego. Firma planuje m.in. wzmocnienie swojej pozycji na rynku przewozów intermodalnych. W bliskiej przyszłości chce również zainwestować w wybrane porty, by skuteczniej obsługiwać odbiorców towarów transportowanych drogą morską.

      - Strategia personalna stanowi naturalne uzupełnienie strategii biznesowej. Jej rola rośnie zwłaszcza obecnie, gdy rynek pracy stał się rynkiem pracownika, ze wszystkimi tego konsekwencjami – powiedział Edward R. Stanoch, dyrektor zarządzający Hewitt Associates w Polsce.

      PKP Cargo SA zatrudnia 45 tysięcy osób. W firmie działa 16 reprezentatywnych związków zawodowych, zrzeszających ponad 80% pracowników. Ważnym wyzwaniem, przed którym stoi obecnie PKP Cargo SA jest poprawienie struktury demograficznej zatrudnionych osób, a dzięki temu – uniknięcie zagrożeń związanych z luką pokoleniową. Tymczasem wykształcenie specjalistów w tej branży pochłania wiele czasu – np. kandydatów na maszynistów czekają aż 2 lata obligatoryjnych szkoleń, przygotowujących do zawodu.

      Strategia personalna PKP Cargo SA została rozpisana na lata 2008-2010. Pierwsze efekty biznesowe powinny być widoczne już po roku od jej przyjęcia.

      Hewitt Associates (NYSE: HEW) – działająca od ponad 60 lat firma doradztwa strategicznego, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz w projektowaniu i wdrażaniu zmian, mających na celu wzrost wartości firmy. Obecnie Hewitt zatrudnia 24 tys. konsultantów w 35 krajach na świecie. Firma jest obecna na polskim rynku od 1995 roku. Do grona jej klientów w Polsce należą takie firmy jak PKN Orlen, Ruch S.A., ABB, ZA Puławy, PKP CARGO, BRE Bank.

      źródło: Hewitt Associates



      Temat: Założenia prywatyzacyjne "Cargo"
      HARMONOGRAM DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO PRYWATYZACJI, UPUBLICZNIENIA I WPROWADZENIA NA GIEŁDĘ SPÓŁKI PKP CARGO S.A.
      1.DZIAŁANIA FORMALNE ZWIĄZANE Z PRYWATYZACJĄ

      IV kw. 2008 Decyzja organów korporacyjnych o rozpoczęciu procesu
      prywatyzacji i upublicznienia.
      IV kw. 2008/I kw. 2009 Rozpoczęcie przygotowań Spółki do prywatyzacji i
      upublicznienia (wybór doradcy prywatyzacyjnego). Rozpoczęcie
      wprowadzania zasad ładu korporacyjnego.
      II - IV kw. 2009 Określenie i przygotowanie strategii prywatyzacyjnej spółki.
      I –II kw. 2010 Przygotowanie prospektu emisyjnego według stanu na
      dzień 31. 12. 2009 roku i złożenie go w KNF.
      III kw. 2010 Dopuszczenie akcji Spółki do obrotu na rynku regulowanym.
      IV kw. 2010 Oferta publiczna. Debiut giełdowy.
      2.DZIAŁANIA OPERACYJNE ZMIERZAJĄCE DO STAŁEGO ZWIĘKSZANIA WARTOŚCI SPÓŁKI W ZWIĄZKU Z PRYWATYZACJĄ I WPROWADZENIEM NA GIEŁDĘ PKP CARGO S.A.
      DZIAŁANIA DŁUGOFALOWE
      Stworzenie, wdrożenie i aktualizacja długofalowej strategii dla Spółki PKP Cargo S.A. ze szczególnym uwzględnieniem:
      - polityki handlowej
      - polityki marketingowej
      - polityki międzynarodowej
      - komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
      Dostosowywanie organizacji i procesów zachodzących w Spółce do zmieniających się warunków zewnętrznych i wewnętrznych.
      Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi poprawiających efektywność wykorzystania zasobów Spółki:
      - program finansowo – księgowy
      - system zarządzania relacjami z klientami CRM
      - zintegrowany system zarządzania pojazdami kolejowymi i
      drużynami trakcyjnymi w PKP Cargo S.A.
      - wdrożenie systemu ERP dla Spółki
      Zwiększanie potencjału remontowego w jednostkach PKP Cargo S.A.
      Wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi (szkolenia, wynagrodzenia, likwidacja luki pokoleniowej).
      Intensyfikacja sprzedaży.

      DZIAŁANIA JEDNORAZOWE
      Przeprowadzenie procesu realokacji majątku (do końca 2008r.), w efekcie której:
      1.Środki przeznaczone na naprawę lokomotyw pasażerskich będą wykorzystane na remonty lokomotyw i wagonów towarowych.
      2.Na mocy Ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego "Polskie Koleje Państwowe" uporządkowanie spraw majątkowych w Grupie PKP i w ramach tego spłata przez PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. w 2008 r. ok. 500 mln zł zaległych zobowiązań wobec PKP CARGO S.A.
      3.Odzyskanie z chwilą dokonania realokacji dotychczas poniesionych przez PKP CARGO S.A. wydatków na modernizacje lokomotyw EP09 i nieponoszenie przez kolejne lata w/w wydatków.
      4.Zmniejszenie kosztów związanych z utrzymaniem lokomotyw pasażerskich.
      5.Ograniczenie prowadzenia nierentownej działalności z zakresu świadczenia usług trakcyjnych.
      6.Skoncentrowanie się na core biznesie własnej działalności:
      a)poprawa efektywności prowadzonej działalności,
      b)poprawa jakości,
      c)lepsza obsługa klienta,
      d)oferowanie nowych usług zapewniających kompleksową obsługę logistyczną klientów,
      e)dostosowanie posiadanego taboru (głównie specjalistycznego) do realizacji zmieniających się potrzeb rynkowych.
      7.Możliwość pełnej reorganizacji zaplecza technicznego i dopasowanie punktów obsługi do rzeczywistych potrzeb ruchu towarowego.
      8.Poprawa płynności PKP CARGO S.A. związana ze zmniejszeniem sprzedaży do PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. – największego dłużnika PKP CARGO S.A.
      Pozyskanie nieruchomości od PKP S.A. (alokacja). W ramach deklaracji złożonej przez PKP S.A. wniesienie do PKP CARGO S.A. w formie aportów majątku, pozwalającego na uzyskanie przez PKP CARGO S.A. przewagi konkurencyjnej (np. tereny pod budowę centrów logistycznych, zaplecza do utrzymania taboru).



      Temat: newsy 2007
      Przygotowania do debiutu

      Późną jesienią na warszawskim parkiecie zadebiutuje wrocławska spółka Work Service SA. Firma jest liderem pracoserwisu, czyli wszystkich usług związanych z pracą. Zajmuje się doradztwem personalnym, zarządzaniem zasobami ludzkimi i outsourcingiem funkcji personalnych. Grupa Work Service obecna jest w 10 krajach Europy. Już ponad 1200 firm wybrało Work Service na swojego partnera w biznesie. Każdego roku za pośrednictwem spółki pracę znajduje ponad 100 tysięcy osób.

      Decyzja o konieczności wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie zapadła na początku 2006 roku, kiedy to zarząd spółki zorientował się, że przyszłość rynku pośrednictwa pracy leży przede wszystkim w rozwoju części zagranicznej przedsiębiorstwa. Wynikało to z zaobserwowanej przez właścicieli firmy dużej migracji pracowników. Było to krótko po otwarciu granic Unii Europejskiej. Dziesiątki tysięcy osób zaczęły wyjeżdżać do Wielkiej Brytanii i Holandii w poszukiwaniu zatrudnienia. - Zaistniała w tym czasie potrzeba skorzystania z usług takiej firmy, jak nasza. Dobrze znanej, doświadczonej, z solidną marką, bezpiecznej i godnej zaufania. Takiej, która skutecznie pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także mieszkania czy odpowiedniego banku, w którym prowadzony będzie rachunek pracownika - mówi Tomasz Misiak, wiceprezes zarządu Work Service. W styczniu 2006 roku zarząd podjął uchwałę o przystąpieniu do przygotowania giełdowego debiutu. Obecnie spółka jest już po decyzji o wyborze doradcy inwestycyjnego - biura maklerskiego, doradcy prawnego oraz audytora.

      W przygotowaniu jest prospekt emisyjny, który musi zostać zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Według planu wszystkie te czynności powinny się zakończyć w ciągu dwóch miesięcy od chwili złożenia dokumentów. Takie są zazwyczaj terminy oczekiwania na realizację procedur formalno-prawnych. Zarząd firmy planuje debiut na koniec listopada tego roku.

      Cele i ceny

      Work Service, jak każda spółka, która wchodzi na giełdę, chce pozyskać środki na rozwój. Ma on polegać przede wszystkim na zakupie spółek zagranicznych z branży. Chodzi o nabycie gotowych sieci sprzedaży, które z powodzeniem funkcjonują w Wielkiej Brytanii i innych krajach UE.

      - Ponadto poszukujemy spółek na rynku polskim. Uważamy, że akwizycja przeprowadzona w kraju również może wzbogacić ofertę naszej firmy na wielu płaszczyznach zarządzania personelem i outsourcingiem personalnym - informuje prezes Misiak. Oprócz tego przedsiębiorstwo potrzebuje wzmocnienia technologicznego. W związku z tym planowane jest stworzenie dodatkowych doskonalszych metod rekrutacyjnych, takich jak na przykład portal internetowy, specjalne narzędzia informatyczne służące do wspomagania procesu rekrutacji, a także system zarządzania kadrami przedsiębiorstwa i naliczania płac.

      Jeszcze nie wiadomo, jak ukształtuje się cena akcji Work Service, ale zarząd spółki deklaruje, że zamierza pozyskać z giełdy od 60 do 80 milionów złotych. Na sprzedaż wystawionych zostanie maksymalnie 30 procent akcji spółki. Obecni właściciele chcą bowiem zachować kontrolę nad firmą. Celem strategicznym jest wprowadzenie wrocławskiego przedsiębiorstwa do europejskiej ekstraklasy w branży.

      Gwarancja sukcesu
      Zainteresowanie akcjami wrocławskiej spółki wśród inwestorów może się okazać bardzo duże. Wystarczy prześledzić krótką, ale dynamiczną historię firmy, by się przekonać, że jej szefom i właścicielom nie brakuje dobrych pomysłów na biznes oraz determinacji w ich realizacji. Firma powstała w 1999 roku na wrocławskiej Akademii Ekonomicznej.

      Założyli ją trzej studenci tej uczelni, a obecnie udziałowcy spółki - Tomasz Szpikowski, Tomasz Hanczarek i Tomasz Misiak. Pierwszą siedzibą firmy była piwnica w akademiku Ślężak, odziedziczona po starej rozgłośni radiowej. Spółka od początku zajmowała się zarządzaniem kadrami, co wynikało z kierunku studiów, który wybrali jej założyciele.

      Dziś Work Service to blisko 370 milionów złotych przychodu, ponad 400 pracowników i rzesze zadowolonych osób, które dzięki Work Service znalazły pracę.

      "BIZNES WROCŁAWSKI"



      Temat: CGAP (Certified Government Auditing Professional®)
      CGAP (Certified Government Auditing Professional®)

      Kurs prowadzony przez PAR i PIKW. Następny kurs: Miejsce: Warszawa, Data: 23/05 - 04/07 - 2009, Cena: 2.500 PLN

      Informacje ogólne o kursie

      Miejsce: Warszawa
      Data: 2009-05-23 - 2009-07-04
      Kod: CGAP090523
      Prowadzący: Eksperci PIKW Sp. z o.o.
      Godzin: 60
      Cena: 2500 PLN

      Termin płatności: 2009-05-16

      Informacje o kursie
      Na zajęcia zapraszamy w soboty i niedziele w godzinach 09:00-15:45 w następujących terminach:
      23-24 maj 2009
      06-07 czerwiec 2009
      21-22 czerwiec 2009
      04 lipiec 2009

      Prowadzący:

      Eksperci PIKW
      Certyfikowani Audytorzy Wewnętrzni (CIA) oraz Certyfikowani Audytorzy Sektora Publicznego (CGAP).

      http://www.par.edu.pl/k-1624.htmlProgram kursu

      Program kursu

      I. Standardy, Governance, oraz Ramowe Zasady Ryzyka/Kontroli (10-20%)

      Standardy
      Rola standardów audytu/badania
      Stosowanie odpowiednich standardów
      Rola i wpływ pozostałych standardów (np. standardów rachunkowości, norm jakości.)
      Governance
      Governance w sektorze publicznym (np.. Komitety aupołeczeństwa. Wymagania kwalifikacyjne CGAPdytu, kodeksy postępowania, kontrola społeczna, rozliczalność publiczna)
      Role audytu w strukturze governance
      Ramowe Zasady Ryzyka/kontroli (np. COSO, CoCo)
      Rola Ramowych Zasad
      Elementy ramowych zasad ryzyka/kontroli
      Stosowanie Ramowych Zasad
      Kodeks Etyki IIA
      Kodeks etyki IIA

      II.. Praktyka audytu w sektorze publicznym (35-45%)

      Zarządzanie funkcją Audytu Wewnętrznego
      Cele, uprawnienia i odpowiedzialność
      Polityki i procedury
      Zapewnienie jakości
      Planowanie
      Kadry
      Marketing
      Misja/rola/rezultaty działań audytu w administracji
      Rodzaje usług audytorskich
      Audyt zgodności
      Audyt działalności/sprawności (np. oszczędności, wydajności, skuteczności)
      Audytu sprawozdań finansowych
      Audyt systemów finansowych
      Audyty informatyczne I
      Audyty informatyczne II
      Usługi doradcze
      Usługi związane z naruszeniem zasad uczciwości (oszustwo, niegospodarność i nadużycie)
      Procesy świadczenia usług audytowych
      Zarządzanie poszczególnymi przedsięwzięciami
      Planowanie
      Praktyki dotyczące oceny i kontroli ryzyka
      Czynności audytorskie
      Przekazanie informacji o wynikach
      Działania poaudytowe

      III. Umiejętności i techniki audytu w sektorze publicznym (20-25%)

      Koncepcje i techniki zarządzania
      Pomiar sprawności działania
      Ewaluacja programów
      Metody ilościowe (np. przeglądy analityczne i metody statystyczne) (P)
      Metody jakościowe (np. kwestionariusze, wywiady, diagramy)
      Metody identyfikacji i prowadzenia dochodzenia w sprawach naruszenia zasad uczciwości
      Metody prowadzenia badań/gromadzenia danych
      Umiejętności analityczne (umiejętność odróżnienia informacji istotnych od nieistotnych)

      IV. Środowisko audytu w sektorze publicznym (20-25%)

      Zarządzania zadaniami
      Zarządzanie finansowe
      Wymagania dotyczące sprawozdawczości i rozliczania operacji w sektorze publicznym
      Zasady podatkowe i zasady gromadzenia dochodów
      Specyficzne aspekty budżetowania w sektorze publicznym (e.g., encumbrances, earmarking) (P)
      Rachunkowość w sektorze publicznym (e.g., fund accounting, resource accounting) (P)
      Ograniczenia dotyczące źródeł i wykorzystania środków (e.g., voted funds, conditional grants, revenues)
      Ograniczenia w inwestowaniu środków publicznych
      Activity-based costing/cost-allocation (A)
      Konsekwencje różnych metod świadczenia usług
      Świadczenie usług przez pracowników
      Dotacje
      Kontrakty
      Joint Ventures/Partnerships/Authorities/Special Operating Agencies/
      Quasi-governmental (A)
      Prywatyzacja
      Konsekwencje świadczenia usług obywatelom
      Prawo klientów/obywateli do właściwej procedury
      Prawo do zachowania poufności informacji
      Kwestie wynikające z faktu oddzielenia funkcji płatnika od beneficjenta
      Rzeczywistość sprzecznych misji
      Zagrożone grupy społeczne
      Specyficzne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
      Specyficzne wymagania dotyczące zakupów i zamówień publicznych

      Płatność
      Możliwość płatności w ratach

      Dalsze szczegóły na stronie naszego Partnera Polska Akademia Rachunkowości: http://www.par.edu.pl/k-1624.htmlProgram



      Temat: Zawodowi żołnierze odchodzą z armii
      Pozwoliłem sobie zacytować szanownego Derona:
      ,,Panowie - jesteście mistrzami "biadolenia".
      Zamiast narzekać na swój żołnierski los - wypowiedzcie stosunek służbowy.
      Czasami nadchodzi taka chwila, że każdy z nas musi podjąć męską decyzję.
      Ja taką podjąłem i odszedłem 31 stycznia 2006 - uważam, że postąpiłem właściwie i nie żałuję.
      Życie nie kończy się na wojsku - uwierzcie w swoje możliwości.
      Jak wiadomo w armii nie będzie już lepiej, dobre czasy skończyły się z chwilą upadku Komuny.
      Niech ten post będzie dla Was inspiracją do lepszego życia - do życia na spocznij, bez stresów i wykonywania poleceń na rozkaz.
      Natomiast Ci którzy nie chcą rozejść się z mundurem (a jest Was większość) nie podsycajcie tematu. "
      A dlaczego z tym się nie zgadzam? Otóż, choc mam lat prawie tyle samo, co Deron, to nie cieszy mnie fakt masowych odejść z wojska. Raczej martwia mnie przyczyny tego stanu rzeczy. Z wilkim niepokojem od szeregu lat obserwuje sytuację w wojsku, w tym kadrową i martwi mnie to, że tak mało jest woli dokonywania w nim zmian na lepsze. Odejście z wojska niczego nie załatwia, gdyż jest tak w istocie machnięciem na to wszystko reka i zwycięstwem ,,twardogłowych" , dla których to prezent gdyż odchodzenie niepokornych kadr umacnia ich rubieże. Zresztą na porządku dziennym było kierowne do tych co bardziej myslących hasło ,,jak ci się nie podoba to..." Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że posiadanie dobrych kadr do skarb każdej firmy, a dobre kadry, to wykształcone doświadczone i odpowiednio motywowane. W MON przyjeto jednak inny kierunek bowiem od niedawna forsuje się minimum minimorum wykształcenia (licencjat), eksploatację ludzi w zakresie krótkoterminowym i na maxa,faszerując to brakiem stabilizacji prawnej i motywacji finansowej. W efekie systemowo popycha na out czyli ku odejściu tych najlepszych i najgorszych. Jest to slepa uliczka, bowiem dobre kadry powstają latami i składa się na nie długotrwały proces edukacji przekazywania pokoleniowo wiedzy oparty na całym ogromnym systemie tzw. zarządzania zasobami ludzkimi. W mojej opinii, nie bez przyczyny często podkreślam,ze nasze wojsko tkwi mentalnie, systemowo jeszcze w modelu postsowieckim. Widać to doskonale własnie w aspekcie kadrowym. Obecny stan rzeczy, to nic innego jak w pewnym zakresie samoczynne czystki kadrowe będące w dużej mierze pokłosiem ustawy pragmatycznej, która zresztą jest przestrzegana wybiórczo, jak komu pasuje, bo nie zawiera sankcji za jej naruszenie. Ustawa, która rzekomo miała w założeniu zmienić kształt kadrowy SZ na jasny i przejrzysty, w istocie doprowadziła do eliminacji znacznej części pokolenia 35-45 a więc tego, które potencjalnie zagrażało ,,dinozaurom" bo wywierało ciśnienie kadrowo - awansowe. Odejście częsci tego pokolenia, to objaw desperacji i braku nadzieji na rychłe zamiany. Efekt to spadek ciśnienia, a więc przetrwanie ,,dinozaurów" jeszcze 3- 5 lat, a moze i dłużej. Bo co im tam wytną, kazdego kto im zagrozi, jak trzeba to całe pokolenie...I to dzieje się na naszych oczach a dotyczy zarówno tych w przedziale do 15 lat słuzby jak i tych z 20 - 25 latami słuzby.Nie dotyka natomiast tych z 30 latami służby i więcej.



      Temat: SEMINARIUM LICENCJACKIE – studia dzienne (ZiM)
      Dr Jerzy Rosiński

      1. Psychologia reklamy
      • Kreowanie wizerunku marki handlowej
      • Reklama jako komunikacja perswazyjna
      • Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych

      2. Negocjacje
      • Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)
      • Konflikty i strategie ich rozwiązywania

      3. Wybrane aspekty psychologii organizacji
      • Przywództwo sytuacyjne
      • Budowanie efektywnych zespołów projektowych
      • Psychologiczne aspekty kierowania zespołem
      • Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej

      Dr Magdalena Stuss

      procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
      o planowanie w obszarze funkcji personalnej
      o motywacja pracowników
      o dobór i ocena
      o rozwój na miarę XXI wieku
      o nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
       modele zarządzania zasobami ludzkimi
       współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
       kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
       analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
       organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
       efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
       innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
       zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
      procesy zarządzania w firmach globalnych

      Dr Aleksander Marcinkowski

      Problematyka seminarium licencjackiego koncentrować się będzie roli studenta jako konsumenta różnego rodzaju dóbr i usług (w tym usług świadczonych przez Uniwersytet). Przedmiotem prac mogą być następujące kwestie:

      a) jakość usług oferowanych studentom przez wyspecjalizowane agendy Uniwersytetu (biblioteki wydziałowe, instytutowe, Biblioteka Jagiellońska, pomiar zadowolenia ze studiowania itp. )

      b) konsumpcja „kulturalna” w zbiorowości studentów (uczestnictwo w kulturze, jego intensywność i jakość, czytelnictwo prasy, typy korzystania z Internetu )

      c) motywacje i formy uczestnictwa w studenckim ruchu naukowym, organizacjach studenckich

      d) preferencje i wyobrażenia studentów o przyszłej pracy zawodowej; studenci na rynku pracy: doświadczenia związane z pracą w czasie studiów

      e) studenci na rynku dóbr konsumpcyjnych (lojalność wobec marek, preferencje w zakresie zakupów dóbr konsumpcyjnych)

      f) studenci wobec reklamy telewizyjnej, prasowej i internetowej; wpływ reklamy na decyzje konsumenckie studentów

      Możliwe są również inne zagadnienia badawcze, wynikające z zainteresowań osób piszących pracę, mieszczące się w obszarze badań rynkowych, konfliktów interpersonalnych w środowisku pracy, uwarunkowaniami rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, uwarunkowaniami innowacyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

      Dr Barbara Fryzeł

      społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: programy społeczne
      przedsiębiorstw, wpływ globalizacji na społeczne aspekty zarządzania i
      biznesu, społeczna odpowiedzialność a strategie firm; konsekwencje
      społeczne procesowa globalizacyjnych, rola wielkich korporacji w
      społeczeństwie

      zarządzanie międzynarodowe: kultura organizacyjna w kontekście
      zarządzania
      międzynarodowego, ekspansja przedsiębiorstw i strategie rozwoju,
      współpraca strategiczna przedsiębiorstw

      Dr Rafał Wisła

      I. Ekonomiczne aspekty integracji regionalnej w połączeniu z procesami globalnymi w gospodarce światowej:
      [1] procesy integracji gospodarczej w Europie oraz na świecie (porozumienia gospodarcze i polityczne, międzynarodowe organizacje gospodarcze oraz inne formy współpracy - kierunki przemian, problem marginalizacji ekonomicznej, itp.),
      [2] problemy rozwoju krajów Europy Środkowo-Wschodniej na tle procesu integracji europejskiej,
      [3] polityka spójności Wspólnoty Europejskiej (programy, fundusze pomocowe i inne formy wspólnotowego wsparcia),
      [4] system instytucjonalny Wspólnoty Europejskiej i Unii Europejskiej (efektywność, aspekty prawne i ekonomiczne funkcjonowania wszystkich instytucji WE oraz UE),

      II. Finanse międzynarodowe:
      [1] przemiany w międzynarodowych systemach finansowych oraz stosunkach walutowych (internacjonalizacja systemów finansowych, zarządzanie zadłużeniem międzynarodowym, międzynarodowe i regionalne instytucje finansowe, instytucjonalne przemiany na rynku usług finansowych w UE),
      [2] współczesne przemiany w obszarze światowych giełd papierów wartościowych i giełdy towarowych oraz ich rola w gospodarce światowej,
      [3] liberalizacja obrotów kapitałowych a kryzysy finansowe oraz ich wpływ na tempo rozwoju gospodarki światowej,
      [4] tendencje rozwoju sektora finansowego w Polsce i na świecie (problem regulacji i nadzoru nad sektorem finansowym, wpływ kapitału zagranicznego na rozwój rynkowego oraz publicznego systemu finansowego, tendencje rozwojowe rynku funduszy inwestycyjnych regulowanych i nieregulowanych, tendencje rozwojowe w sektorze bankowym),

      III. Funkcjonowanie przedsiębiorstw w otoczeniu rynków finansowych:
      [1] finansowanie podmiotów sfery realnej (instrumenty, strategie inwestycyjne i finansowe, zarządzanie ryzykiem finansowym, planowanie finansowe, zarządzanie kapitałem obrotowym, problem optymalizacji struktury majątkowo-kapitałowej, polityka dywidend, transakcje zabezpieczające),
      [2] wpływ otoczenia makroekonomicznego na rynek finansowy (wszelkie aspekty polityki gospodarczej państwa oraz zjawiska globalne wpływające na stan koniunktury w różnych segmentach krajowego i międzynarodowego rynku finansowego),
      [3] teoria i praktyka innowacji finansowych (rynki finansowe jako środowisko inżynierii finansowej, problematyka wyceny instrumentów finansowych, teoria portfela inwestycyjnego),
      [4] ekonomiczne i prawne aspekty emisji wszystkich rodzajów papierów wartościowych.



      Temat: [link] Oddłużenie i sprzedaż PKP


      http://biznes.interia.pl/news?inf=897356


      A to treść artykułu:

      Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Strategii dla
      transportu kolejowego do 2013 r., przedłożoną przez ministra transportu.

      Strategia przedstawia podstawowe zamierzenia kierunkowe dotyczące
      przekształceń polskiego kolejnictwa. Zakłada przejęcie przez państwo
      roli koordynatora działań w obszarze rozwoju sieci kolejowej. Przewiduje
      wzmocnienie funkcji właścicielskiej Grupy PKP SA poprzez większy nadzór
      właścicielski oraz skuteczniejszą koordynację przepływów finansowych,
      planów inwestycyjnych oraz zmian organizacyjnych. Określa także
      mechanizmy udzielenia pomocy publicznej.

      Nadrzędnym celem jest stabilizacja finansowa PKP SA, jako spółki
      dominującej, i reszty grupy, w tym szczególnie: PKP Przewozy Regionalne,
      PKP Intercity, PKP Cargo, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka,
      Telekomunikacja Kolejowa. Głównym zadaniem PKP SA będzie przeprowadzenie
      restrukturyzacji finansowej Grupy PKP poprzez m.in.:

      ˇ przygotowanie wybranych spółek do prywatyzacji,

      ˇ zahamowanie zatorów płatniczych między spółkami kolejowymi,

      ˇ ustabilizowanie poziomu zadłużenia grupy oraz bieżące zarządzanie
      płynnością finansową,

      ˇ uregulowanie kwestii majątkowych,

      ˇ zarządzenie budynkami, dworcami i przystankami kolejowymi, koordynacja
      procesów inwestycyjnych w infrastrukturę kolejową.

      Wzmocnieniu systemu zarządzania Grupą PKP będzie służyć zasada, że
      przewodniczącymi rad nadzorczych spółek kolejowych będą członkowie
      kierownictwa PKP SA.

      Zarządcą narodowej infrastruktury mają pozostać Polskie Linie Kolejowe
      SA, które zapewnią utrzymanie sieci i infrastruktury kolejowej w stanie
      zapewniającym bezpieczeństwo ruchu. W najbliższych latach środki na te
      cele będą pochodziły m.in. z budżetu państwa, funduszy unijnych,
      kredytów bankowych, środków własnych PLK SA, budżetów samorządowych.
      Akcje spółki PLK SA pozostaną w 100 proc. w rękach Skarbu Państwa.

      Strategia dla kolei zakłada oddłużenie do 2009 r. spółki PKP Przewozy
      Regionalne. Jej zadłużenie pod koniec 2006 r. wyniosło ponad 2,1 mld zł
      i znacznie przewyższało wartość majątku spółki. Przewiduje się, że
      spółka ta otrzyma w latach 2008-2009 pożyczkę z budżetu państwa w
      wysokości 1860 mln zł. Z chwilą rozpoczęcia oddłużenia PKP Przewozy
      Regionalne, spółka zostanie przekazana nieodpłatnie w równych częściach
      16-tu samorządom wojewódzkim.

      Proces usamorządowienia przewozów regionalnych pozwoli na: utrzymanie
      ich narodowego charakteru, poprawi jakość oferowanych usług oraz
      umożliwi powstanie spójnego systemu transportu publicznego w danym
      regionie. Samorząd województwa mazowieckiego nabędzie prawo wykupu
      udziałów PKP Przewozy Regionalne w Kolejach Mazowieckich Sp. z o.o.

      Samorządy wojewódzkie będą pełnić wszystkie podstawowe funkcje związane
      z utrzymaniem kolei regionalnej, np. organizować przewozy, pełnić rolę
      wykonawcy oraz dofinansowywać linie regionalne. Przekazanie samorządom
      udziałów spółki PKP Przewozy Regionalne pozwoli lepiej wykorzystywać
      środki pomocowe z Unii Europejskiej, zwłaszcza te przeznaczone na
      modernizację taboru.

      Strategia określa również, że PKP Cargo przejmie rolę narodowego
      przewoźnika kolejowego w zakresie przewozu rzeczy. Do spółki tej zostaną
      przekazane bocznice, magazyny, punkty logistyczne. Zgodnie z
      przewidywaniami, akcje spółki mają trafić na giełdę ok. 2010 r. Skarb
      Państwa zachowa w nich większościowy udział. Podobne założenia w kwestii
      pakietu większościowego dotyczą spółki PKP Intercity, która zostanie
      poddana częściowej prywatyzacji w 2009 r.

      Planuje się również oddłużenie PKP SA, której zobowiązania sięgają 5,6
      mld zł. Według założeń, długi przedsiębiorstw mają być spłacone z
      pożyczki udzielonej przez Skarb Państwa PKP SA. Pełne oddłużenie PKP SA
      będzie możliwe dopiero w 2022 r.

      Przyjęte w Strategii założenia umożliwią bardziej efektywne
      gospodarowanie środkami finansowymi, podniesienie jakości obsługi
      pasażerów oraz racjonalne zarządzanie zasobami ludzkimi. Pomogą również
      przygotować polską kolej na liberalizację rynku międzynarodowych
      przewozów pasażerskich, zaplanowaną po 2010 r.

      Strategia dla transportu kolejowego zakłada dofinansowywanie remontów i
      utrzymywanie infrastruktury kolejowej z budżetu państwa. Wydatki na to
      zadanie wyniosą w latach 2007-2009 ok. 1380 mln zł. Na podstawie
      strategii przygotowany zostanie plan restrukturyzacji transportu
      kolejowego w Polsce, który będzie musiała zaakceptować Komisja Europejska.

      ------------------------------------------------------------------
      Od siebie dodam, że narodowy charakter przewozów regionalnych i
      towarowych nie wróży dobrze klientom :-(

      Pozdrawiam,
      Kuba





      Temat: znowu cos zapodam
      dekalog radia maryja

      Jam jest Ojciec Dyrektor Rydzyk twój, który cię wywiódł na plagi egipskie, w radio głupoli:
      1. Nie będziesz miał Radiów cudzych poza moim.
      2. Nie będziesz odbierał Radia mego bez wpłaty.
      3. Pamiętaj aby w dzień święty rentę przysłać.
      4. Czcij Ojca swego i Rozgłośnię swoją.
      5. Nie zagłuszaj.
      6. Nie cudzosłysz.
      7. Nie przestrajaj.
      8. Nie unikaj fałszywego świadectwa na antenie mojej.
      9. Nie pożądaj Maybacha Dyrektora swego.
      10. Ani żadnej kasy, która Jego jest.
      Będziesz wspierał Ojca Dyrektora z całego serca swego, z całej duszy
      swojej, z całej renty swojej i ze wszystkich sił swoich, a Rozgłośnię Jego jak siebie samego...

      List do szefa

      $zanowny $zefie,
      >
      >$miem nie$miało $po$trzec, że o$tatnio (a dokładnie od $iedmiu
      >mie$ięcy) $pędzam w pracy $rednio po $iedemna$cie godzin na dobę,
      >i to praktycznie $połecznie, $lęcząc nad $późnionymi (przez innych)
      >projektami $y$temu $przedaży $ieciowej, a ponadto pracuję w na$zej
      >firmie $poro ponad $ze$na$cie mie$ięcy, $pokojnie zno$ząc to, że
      >inni, nawet moi obijający $ię $tra$zliwie w$półpracownicy (zwla$cza
      >$tani$law $zo$takowski) do$tają $y$tematycznie $pore podwyżki i
      >$pecjalne bonu$y. W zwiazku z powyż$zym pro$zę o zwięk$zenie mojej
      >pen$ji o $kromną $umę $ze$ciu$et $ze$na$tu złotych i $ze$cdzie$ieciu
      >$ze$ciu gro$zy mie$ięcznie. $ugeruje, by na$tapilo to począw$zy od
      >pierw$zego $tycznia rozpoczynającego $ię wkrótce roku. Jednocze$nie
      >nie$miało przypominam, że zgodnie z tym co napi$ano na $tronie
      >czterdzie$tej $iodmej Kodek$u Pracy, za $pedzanie cza$u pracy na
      >$leczeniu przed $iejacym $zkodliwymi elektronami $tarym, p$ujacym
      >$ie monitorze należy $ię mi $pecjalny dodatek w wy$oko$ci trzydzie$tu
      >sze$ciu zloci$zy i pięćdzie$ięciu $ze$ciu gro$zy mie$ięcznie.
      >
      >$ poważaniem
      >Marian $. $o$enkows$ki
      >
      >*************************
      >
      >Drogi PaNIE MariaNIE,
      >
      >PoNIEważ właśNIE doNIEsiono mNIE, że kontrola, ktorej zadaNIEm było
      >zbadaNIE finansów w naszej firNIE interNIEtowej, NIE wykazała
      >NIEdociągNIEć - teoretyczNIE NIE istNIEje przeciwskazaNIE, by
      >wNIEść podaNIE o podNIEsieNIE pensji i NIE jest ono dla mNIE
      >zaskoczeNIEm. PoNIEważ wiem jednocześNIE, że Pana, PaNIE MariaNIE,
      >wynagrodzeNIE najwyraźNIEj NIE należy do NIEbotyczNIE wysokich,
      >powiNIEnem podNIEść Panu, PaNIE MariaNIE uposażeNIE, szczególNIE
      >że doceniam Pana, PaNIE MariaNIE, zaangażowaNIE w rozwijaNIE firmy
      >i poświęcaNIE jej NIEwątpliwie bezcenNIEgo wolNIEgo czasu. NIEstety,
      >w poNIEdziałek odbylo się zebraNIE, na którym podpisałem wcześNIEj
      >wyNIEgocjowane zobowiązaNIE, że w pierwszej kolejności podNIEść
      >należy o NIEzbędNIE koNIEczne miNIEmum wynagrodzeNIE bardziej
      >znajomych i mNIEj znajomych, kolegów i koleżaNIEk Pana Prezesa
      >Rady Nadzorczej - w NIEprzekraczalnym termiNIE do poNIEdzialku,
      >resztę zaś środków koNIEczNIE i korzystNIE zagospodarować
      >z przeznaczeNIEm na szkoleNIE członków Zarządu, a zatem NIE
      >mam nic więcej do dodania. OdnośNIE Kodeksu Pracy - cytowaNIE
      >przepisów NIEaktualnych NIE wpłyNIE na moją decyzję. Przepisy
      >te znajdowały zastosowaNIE w okresie, gdy NIE znane było
      >rozwiazaNIE w postaci szklaNIEgo filtra korzystNIE służącego
      >ochroNIE wzroku. MNIEmam, że się Pan NIE gNIEwa i będzie Pan,
      >PaNIE MariaNIE, dalej pracował rówNIE wydajNIE i NIE mNIEj
      >entuzjastyczNIE choć praktyczNIE społeczNIE. NIEch Pan NIE
      >myśli, że jestem NIEczulym draNIEm - tak NIEstety jest
      >w kapitaliźNIE i tego NIE zmieNIE.
      >
      >Z poważaNIEm Szef

      zdrada

      Mąż i Żona siedzą przy lunchu, jego coś napadło i mówi:
      - Kochanie, wiesz, niejedno widzieliśmy, się znamy, łączy nas głęboka przyjaźń, po co więc przed sobą tajemnice mieć. Powiedz mi tak szczerze, ile razy mnie zdradziłaś?
      - No dobra, powiem, ale się nie gniewaj?
      - Ok
      - Zdradziłam cię trzy razy.
      - No wiesz - mówi Mąż - trzy to w sumie nie tak znowu wiele. A kiedy to było?
      - Pierwszy raz to było wtedy, gdy - pamietasz - nie mogłeś zaliczyć tego okropnego egzaminu z Zarządzania Wykwalifikowanymi Zasobami Ludzkimi W Warunkach Intensyfikacji Procesów Przekształceniowych. Pamietasz, gdy ni z tego ni z owego na poprawce jako jedyny zdałeś i to na piatkę?
      - No tak (mówi Mąż i myśli : a ja się Q*rwa zastanawiałem co jest z tym egzaminem grane...).
      - Drugi raz, to było wtedy gdy przez dwa lata nie mogłeś awansować pomimo, iż twoi koledzy robili świetne kariery? Pamiętasz gdy nagle Prezes firmy awansował cię na kierownika działu a następnie od razu objęłeś przodujący oddział w Nowym Yorku ?
      - Ah tak... (mówi Mąż, i mysli : w sumie to też było w szczytnym celu, więc trudno w ogóle traktować to jako zdradę)
      - A trzeci raz Kochanie?
      - Trzeci raz, to pamiętasz, jak brakowały ci do objęcia Prezesury klubu golfowego 53 głosy?




      Strona 1 z 2 • Znaleźliśmy 41 rezultatów • 1, 2